잠용의 타임머신... 영원한 시간 속에서 자세히보기

음악·애청곡

[영화음악] "Anything You Can Do" - Ray Middleton 노래

잠용(潛蓉) 2022. 1. 24. 12:22


Annie Get your Gun: Anything You Can Do- Ray Middleton

 


아이의 시선으로 보는 자동차의 미래는?! "Recharge" (feat. Volvo)

"Annie Get your Gun: Anything You Can Do" (1946)

(애니가 당신 총을 가졌어요, 뭐든지 할 수 있어요)

Artist/ Ray Middleton

앨범/ BERLIN: Annie Get Your Gun (Original Broadway Cast) (1946) 

주제곡/ 같은 영화 OST (Original Film 1950)  
작곡가/ Irving Berlin


Anything you can do, I can do better.
I can do anything better than you.
당심이 할 수 있는 건 뭐든 내가 더 잘할 수 있어요.
난 뭐든지 당신보다 더 잘할 수 있어요.


No you can't. 
Yes, I can.
No, you can't.
Yes, I can. 
No, you can't.
Yes, I can, Yes, I can!

Anything you can be, I can be greater.
Sooner or later I'm greater than you.
당신이 될 수 있는 건 뭐든 난 더 위대해질 수 있어.
조만간 내가 너보다 더 위대해질 거야.


No, you're not. 
Yes, I am.
No, you're not. 
Yes, I am.
No, you're not!.
Yes, I am, Yes, I am!

I can shoot a partridge, with a single cartridge.
I can get a sparrow, with a bow and arrow.
I can live on bread and cheese.

난 카트리지 하나로 자고새를 쏠 수 있어요.
나는 활과 화살로만 참새를 잡을 수 있어요
나는 빵과 치즈만 먹고 살 수 있어요.


And only on that?
Yes.
So can a rat!

Any note you can reach, I can go higher.
I can sing anything higher than you.

당신이 부룰 수 있는 어떤 음이라도, 난 더 높이 올라갈 수 있어요.
나는 당신보다 더 높은 어떤 노래도 부를 수 있어요.


No, you can't. 
Yes, I can. 
No, you can't.
Yes, I can. 
No, you can't. 
Yes, I can.
No, you can't. 
Yes, I can.
No, you can't. 
Yes, I CAN! 

 

<간 주>

 

Anything you can buy, I can buy cheaper.
I can buy anything cheaper than you.
나는 당신이 살수 있는 건 뭐든 더 싸게 살 수 있어요.
나는 당신보다 무엇이든 더 싸게 살 수 있어요.


Fifty cents?
Forty cents! 
Thirty cents?
Twenty cents! 
No, you can't!
Yes, I can,
Yes, I can!

Anything you can say, I can say softer.
I can say anything softer than you.

당신이 말할 수 있는 건 뭐든지, 난 더 부드럽게 말할 수 있어요.
나는 무엇이든 당신보다 더 부드럽게 말할 수 있어요.

 

No, you can't. 
Yes, I can. 
No, you can't. 
Yes, I can. 
No, you can't. 
Yes, I can. 
YES, I CAN! 

I can drink my liquor faster than a flicker.
I can drink it quicker and get even sicker!

I can open any safe.

나는 술을 눈깜빡할 새보다 더 빨리 마실 수 있어요.
나는 더 빨리 더 확실하게 마실 수 있어요!
나는 어떤 금고든 열 수 있어요.


Without bein' caught?
Yes.
That's what I thought you crook!

Any note you can hold, I can hold longer.
I can hold any note longer than you.

어떤 음이라도, 나는 더 오래 부를 수 있어요.
내가 당신보다 더 오래 부를 수 있어요.


No, you can't.
Yes, I can 
No, you can't.
Yes, I can 
No, you can't.
Yes, I can.
Yes, I-I-I-I-I-I-I-I-I CA-A-A-A-N! 
Yes, you ca-a-a-an!
 
Anything you can wear, I can wear better.
In what you wear I'd look better than you.
네가 입을 수 있는 건 뭐든 내가 더 잘 입을 수 있어요
당신이 어떤 옷을 입든 내가 더 잘 보일 수 있어요.


In my coat?
In your vest!
In my shoes?
In your hat!
No, you can't!
Yes, I can.
Yes, I can!

Anything you can say, I can say faster.
I can say anything faster than you.

당신이 말할 수 있는 건 뭐든지, 내가 더 빨리 말할 수 있어요.
나는 당신보다 뭐든지 더 빨리 말할 수 있어요.


No, you can't. 
Yes, I can. 
No, you can't. 
Yes, I can. 
No,you can't. 
Yes I can! 

I can jump a hurdle.
I can wear a girdle.
I can knit a sweater.
I can fill it better!
I can do most anything!
Can you bake a pie?
No.
Neither can I.

Anything you can sing, I can sing sweeter.
I can sing anything sweeter than you.

당신이 노래하는 건 뭐든지, 난 더 잘 부를 수 있어요

나는 무슨 노래든 당신보다 더 잘 부를 수 있어요. 


No, you can't. 
Yes, I can. 
No, you can't. 
Yes, I can. 
No, you can't.
Yes, I can. 
No, you can't, can't, can't.
Yes, I can, can, can.

Yes, I can! (No, you can't!)