잠용의 타임머신... 영원한 시간 속에서 자세히보기

음악·애청곡

[Popera] "Dark Waltz" - Hayley Westenra 작곡 노래

잠용(潛蓉) 2022. 7. 28. 17:52

 

"Dark Waltz"

(어둠의 왈츠)

Written by/ Hayley Westenra

Song by/ Hayley Westenra

 

We are the lucky ones
We shine like a thousand suns
When all of the color runs together
우린 運이 좋은 사람들이에요
우리는 千個의 太陽처럼 빛나요
모든 색깔이 다함께 모인 것처럼

 

I'll keep you company
In one glorious harmony
Waltzing with destiny forever
나는 당신의 커플이 되어 줄게요
하나의 燦爛한 調和 속에서
運命과 함께 永遠히 왈츠를 추는

 

Dance me into the night
Underneath the moon shining so bright
Turning me into the light~
나도 밤과 더불어 춤추게 해 줘요
저토록 빛나는 저 달빛 아래서
나를 저 달빛으로 바꾸어 주세요~

 

<간 주>

 

Time dancers whirling past
I gaze through the looking glass
And feel just beyond my grasp is heaven
時間의 댄서들이 맴돌며 지나가내요
나는 오페라 글라스로 보고 있어요
그래서 바로 내 손끝에 天國이 느껴져요

 

Sacred geometry
Where movement is poetry
Visions of you and me forever
神秘의 幾何學으로
運動이 詩가 되는
당신과 나는 永遠한 幻想이에요

 

Dance me into the night
Underneath the moon shining so bright
Turning me into the light~
나도 밤과 더불어 춤추게 해 줘요
저토록 빛나는 저 달빛 아래서
나를 저 달빛으로 바꾸어 주세요~

 

<간 주>

 

Dance me into the night
Underneath the moon shining so bright
Let the dark waltz begin
내가 밤과 더불어 춤추게 해 줘요
저토록 빛나는 달빛 아래서
이제 어둠의 왈츠를 시작해요

 

Oh let me wheel, let me spin
Let it take me again
Turning me into the light~
오, 내가 바퀴가 되어 돌게 해줘요
그리고 다시 데려가 나를
나를 저 달빛으로 바꾸어 주세요~

 

(번역/ 潛蓉)

 

dark waltz - hayley westenra with video lyrics

 

Dark Waltz - Hayley Westenra

 

Viktoria Tocca - Dark Waltz>

 

Dark Waltz (Hayley Westenra) - Cover by Kendra Masonchuck

 

Dark Waltz Music - Vampire Masquerade collection