잠용의 타임머신... 영원한 시간 속에서 자세히보기

음악·애청곡

[추억의 팝송] 'I Dreamed I Was in Heaven' (꿈에 천국에 갔어요)

잠용(潛蓉) 2014. 8. 20. 21:39

 


'I Dreamed I Was In Heaven'


Charlie Landsborough

 

Last night I dreamed I was in heaven
But your weren't there
And I was crying like a baby
Looking for you everywhere.

지난밤 꿈에 나는 천국에 갔었어요
그런데 거기에 당신이 없었어요
그래서 나는 아기처럼 울고 있었어요
여기저기 당신을 찾아다니며.


And I saw waterfalls of life
Stars that didn't need a night
Somehow heaven wasn't right,
Without you.

그리고 나는 생명의 폭포와
밤이 될 필요없는 별들도 보았어요
그러나 천국 같지가 않았어요,
당신 없이는.

 

Without you
My heart could never be free
Without you heaven couldn't be heaven to me.

당신 없이
내 마음은 결코 자유로울 수 없어요
당신 없이는 천국도 천국일 수가 없어요.

 

Everyone I meet was smiling all sorrow gone
Full of loneness inside me I wander on
And all the death had been destroyed
Forever cast into the void.

내가 만난 모든 사람은 슬픔이 모두 사라진듯 웃고 있었고
슬픔에 가득찬 나는 방황했어요.
그리고 죽은 사람은 모두 파멸되어
영원히 공허 속으로 던져졌어요.


Heaven couldn't be enjoyed
With out you.

천국은 즐거울 수 없어요
당신 없이는.

 

Without you
My life could never be free
Without you heaven couldn't be heaven to me.

당신 없이
나의 삷은 결코 자유로울 수가 없어요
당신 없이는 천국도 천국일 수가 없어요.

 

And an angel stood before me
And to my Shame

I begged and pleaded her to send me
From whence I came.

그런데 한 천사가 내 앞에 섰어요
나는 부끄러워하면서
나를 보내달라고 빌고 애원했어요
이곳에서 다시 내가 온 곳으로.


Then all my sorrow flew away
When I heard the Angel say
“If you left how could I stay
Without you?”

그때 나의 모든 슬픔이 사라졌어요
천사의 이 말을 듣고
만일 당신이 떠난다면 나는 어떻게 지내지요
당신 없이?”

 

------------------------

* be right ~같다, 온당하다

[직역 잠용]


Charlie Landsborough - I Dreamed I Was In Heaven Lyrics | MetroLyrics